Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό

Πρότυπο Κέντρο Γνώσης

Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό

Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό

 

Σκοπός του προγράμματος είναι η προσφορά γνώσεων γύρω από την εξέλιξη της Ευρώπης και του Πολιτισμού της, η συνολική και ολοκληρωμένη γνώση του ευρωπαϊκού πεδίου και της κουλτούρας του.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΕΠΟ 10 ΓΕΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
 Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η εξοικείωση του φοιτητή/τριας με τη γενική ιστορική εξέλιξη του ευρωπαϊκού κόσμου από τον 6ο έως τα τέλη του 20ου αιώνα. 
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 11 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η εξοικείωση του φοιτητή/τριας με το αντικείμενο, ώστε να κατακτήσει την περιοδολόγηση διαδικασιών και την αλληλεξάρτηση ανάμεσα σε οικονομικές δομές και συγκυρίες, ανάμεσα σε οικονομικά και κοινωνικά φαινόμενα που καθόρισαν τη φυσιογνωμία της Ευρώπης. 
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 12 ΓΕΝΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι - η εισαγωγή στην επιστήμη της Γεωγραφίας
 - η σύνδεση της Γεωγραφίας με την ευρωπαϊκή σκέψη και πολιτισμό, παρακολουθώντας την κοινωνική και πολιτιστική Γεωγραφία της Ευρώπης.
- η εισαγωγή σε συγκεκριμένα ζητήματα αναδιάρθρωσης του χώρου στη σύγχρονη Ευρώπη με έμφαση στις Ανθρωπογεωγραφικές διαδικασίες από τον 19ο έως και τον 21ο αιώνα.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 20 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τον εικαστικό χώρο της Ευρώπης και η γνωριμία σημαντικών έργων τέχνης από τον 15ο μέχρι τον 20ο αιώνα.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 21 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι η εξοικείωση του φοιτητή/τριας με τα σημαντικότερα λογοτεχνικά ρεύματα που αναπτύχθηκαν στον ευρωπαϊκό χώρο από τον 6ο έως και τον 20ο αιώνα, καθώς και η άσκηση στην κριτική ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 22 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να φέρει σε επαφή τον φοιτητή/τρια με τις φιλοσοφικές ιδέες που διαμόρφωσαν αλλά και συνεχίζουν να διαμορφώνουν την πνευματική ταυτότητα της Δύσης, από τη σκοπιά κυρίως της γνωσιολογίας, της ηθικής και της πολιτικής φιλοσοφίας.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 30 ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 
Η θεματική αυτή ενότητα χωρίζεται σε τρία μέρη. Στόχος του πρώτου μέρους είναι να παρουσιάσει τον Βυζαντινό πολιτισμό σε παράλληλα πορεία με τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στη Δύση και να ανιχνεύσει τις διάφορες πτυχές αλληλεπίδρασής τους. Τα δύο επόμενα μέρη πραγματεύονται δύο ιστορικές περιόδους, την Αναγέννηση και τη Μεταρρύθμιση, με τις οποίες ο φοιτητής έχει ήδη έλθει σε μία πρώτη επαφή από τη μελέτη της Γενικής Ιστορίας. 
 Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 31 ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Η θεματική ενότητα αποτελεί μία επισκόπηση της ιστορίας της επιστήμης στην ευρώπη από τον Μεσαίωνα ως τον 20ο αιώνα. Παρουσιάζονται τόσο τα στάδια στην ανάπτυξη της επιστήμης σε διάφορους τομείς - με έμφαση στις επιστήμες της φύσης- όσο και οι θεωρίες γιας την εοιστημονική γνώση που αναπτύσσονται παράλληλα. 
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 32 Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ
Παρουσίαση και ανάλυση της εκπαίδευσης και των παιδαγωγικών ιδεών, στην ιστορική και την κοινωνική τους εξέλιξη από τον μεσαίωνα έως τη σύγχρονη εποχή της νεωτερικότητας και μετανεωτερικότητας. Τα περιεχόμενα της ενότητας ενσωματώνουν τόσο τις παιδαγωγικές ιδέες και την εξέλιξή τους, όσο και την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών συστημάτων αργότερα, σε αλληλεπίδραση με τα κοινωνικά πράγματα, καθώς και θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης. 
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 33 ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ 
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι να εισαγάγει τους φοιτητές/τριες στις βασικές συνιστώσες της δημιουργίας και της εξέλιξης των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Ε.Κ, Ε.Ε) και στις ιστορικές συνθήκες οι οποίες επηρέασαν την πορεία της ενοποίησης κατά το Β΄ μισό του περασμένου αιώνα. Επιπρόσθετα, να παρουσιάσει ιδιαίτερα συνοπτικά, τη δομή και θεσμική συγκρότηση της σύγχρονης Ευρώπης των 25 κρατών- μελών. 
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 41 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ 
Σκοπός της ενότητας είναι να μελετηθούν βασικές διαστάσεις της κοινωνικής σκέψης αναφορικά με το ζήτημα της νεωτερικότητας, καθώς και οι σχετικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε στοχαστές και σχολές σκέψης ως προς τη νεωτερικότητα. 
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 42 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Μελετώνται η γέννηση και η εξέλιξη του καπιταλιστικού συστήματος όπως αυτό σχηματίστηκε και αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού πολιτισμού, καθώς και οι παράγοντες και οι μηχανισμοί που επιδρούν στην επέκταση του καπιταλισμού σε χώρες εκτός του Δυτικού κόσμου.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.

ΕΠΟ 43 ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΝ ΕΙΚΟΣΤΟ ΑΙΩΝΑ 
Σκοπός της θεματικής ενότητας είναι α) να εξετάσει την έννοια της ιδεολογίας β) να παρουσιάσει συγκριτικά τις σημαντικότερες πολιτικές ιδεολογίες της εποχής μας, ανιχνεύοντας τις ιστορικές καταβολές τους και εξετάζοντας τόσο τη θεωρητική τους σημασία όσο και τις πρακτικές προεκτάσεις  τους.
Αξιολόγηση: Εκπόνηση τεσσάρων(4) γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, ο μέσος όρος των βαθμών των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 30%, εφόσον υπάρξει προβιβάσιμος στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Τελικές γραπτές εξετάσεις, ο βαθμός των οποίων συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ΘΕ κατά 70%.
 

 

Επιστροφή
TOP